Loan pending disbursement being expired

Discussion in 'Borrower Questions' started by Manukoech, Sep 7, 2016.

  1. Manukoech

    Manukoech Forum Member

    Why are loans which are pending disbursements being cancelled? My Mentee are complaining here in Kenya.
     
  2. Laurie

    Laurie Liaison: Anglophone+Francophone Countries Zidisha Volunteer

    It could be one of two reasons:

    1.) It could be that the automated security-check system finished running its processes late, which sometimes happens (and which is something Zidisha is working on improving, so that those automated processes more often--ideally, always--would finish before a loan request even gets posted for fundraising, or at least before one gets fully funded). The security-check system (of all financial institutions, actually) is not perfect in other ways, too... meaning that sometimes some fraudsters do slip through the cracks, and other times some financially responsible people get denied (that's something Zidisha also is working to improve). It likely never will be perfect, but Zidisha is striving to make the security-check system better and better all the time.

    2.) It could be because of a technical glitch.

    Therefore, whenever this happens, the borrower always should immediately send an email (from his or her Zidisha-linked email address) to "Service@Zidisha.org"... to the attention of the financial team for that person's country (the borrower always should mention in the email which country he or she is in, because that saves whoever is on email-sorting duty time from having to look up the person's location to know which team folder to put the email in).
     
    Arianna likes this.
  3. sefah reindolf

    sefah reindolf Osofo Volunteer Mentor

    I know things will improve soon
     
  4. Erick Melly

    Erick Melly Forum Member

  5. Erick Melly

    Erick Melly Forum Member

    Also check that, it expired.
     
  6. Sawadogo Yassia

    Sawadogo Yassia Forum Member

    Oui je dois attendre combien de temps pour que mon compte soit mise à jour .
     
  7. Sawadogo Yassia

    Sawadogo Yassia Forum Member

    Je suis à jour pour mes Remboursements à Zidisha mais je ne connais pas la cause exacte de mon compte .
     
  8. Laurie

    Laurie Liaison: Anglophone+Francophone Countries Zidisha Volunteer

    Il y a plusieurs raisons que ce peut se passer (par exemple, quelquefois la banque ne met pas de nom avec la transaction, ou quelquefois le mauvais nom apparaît avec le paiement parce que quelqu'un d’autre que l’emprunteur est allé à la banque et a effectué le paiement mais a négligé d’informer la banque dont le paiement est-il vraiment, ou l’équipe est parfois à court de personnel et il n'y a pas toujours quelqu'un disponible chacque jour [tous les membres des équipes financières sont travailleurs bénévoles], ou il pourrait une autre raison; mais nous sommes tous essayons toujours de faire de notre mieux pour tous les emprunteurs et de corriger des erreurs dès que possible chaque fois qu’une erreur est découverte ou portée à notre attention).

    Tout ce que je peux vous dire est de lire les informations fournies ici:
    http://forum.zidisha.org/threads/concernant-mon-prêt.4911/#post-27605

    C'est la même information que tout le monde dans votre situation reçoit. (La plupart des organisations financières ne révèlent pas les raisons précises de déclinaison d'un compte (une déclinaison initial ou plus tard). Vous pouvez lire les raisons pourquoi au lien ci-dessus.)

    Meilleurs voeux,
    Laurie
    L’équipe ZIDISHA
     

Share This Page